sâmbătă, 20 mai 2017

ARME DE ZAPACIRE IN MASA A PENSIONARILOR MILITARI


Cunoaștem cu toții că în urma intervenției președintelui Camerei Deputaților - Liviu Dagnea, coaliția de guvernare a decis retragerea Art. 40 din Proiectul de Lege-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Articol introdus în mod perfid într-o lege a salarizării, care printre altele prevedea și suspendarea actualizării pensiilor militare de stat până minim în în anul 2022.


Extrem de mulți militari în rezervă/retragere consideră într-un mod absolut întemeiat - bazat pe precedentul de neseriozitate și de labilitate politică a actualei coaliții de guvernământ, că nu trebuie să avem deloc încredere în intervenția președintelui Camerei Deputaților. În sensul că chiar dacă va fi eliminat Art. 40 din Proiectul de Lege-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, acestea urmează să se regăsească într-o formă sau alta, cu aceleași efecte nefaste privind pensiile militarilor, dar într-un alt normativ.

Plecând de la cele constatate și după ce dăm o raită printre emanațiile  lansate în mod public de diverși lideri ai unor organizații/asociații de militari în rezervă/retragere, ne oprim asupra ultimei informări provenite de la liderul S.C.M.D., datată astăzi -18 mai 2017 (a se vedea aici). Un lider care trăiește în lumea lui proprie și care a dovedit în trecutul recent, că nu dă 2 bani pe interesele reale ale militarilor în rezervă/retragere. 

La cele menționate anterior, trebuie să readucem aminte tuturor câteva elemente principale care divizează pe militarii în rezervă/retragere, în 2 grupări. Fiecare grupare acționând în interes propriu, sau mai pe românește, fiecare cu ... zda mă-sii! Totul a început în anul 2011, când sectanții portocalii marca Boc/Băsescu/Oprea au desființat pensiile militare de stat, înlocuindu-le cu niște pensii-surogat în sistemul public. În urma fenomenului, au apărut 2 categorii de pensii: unele cu cuantumuri majorate (unele mai puțin, altele consistent), altele cu cuantumuri diminuate (unele mai puțin, altele de-a dreptul dramatic). Și așa au apărut 2 tabere de militari în rezervă/retragere și tot fiecare cu ... zda mă-sii! Fiecare tabără având propria realitate. Nicio tabără nefiind interesată de problemele celeilalte tabere! 

Fenomenul s-a perpetuat și la nivel de lideri ai anumitor organizații/ asociații de militari în rezervă/retragere. Problema de fond fiind că majoritatea unor astfel de organizații/asociații, sunt conduse cum-necum, de lideri cu pensii gonflate în anul 2011. Și care au acționat și care acționează, exclusiv pentru propriile interese.

Dar să ne apropiem de țintă! Vă mai aduceți aminte că în prevederile inițiale ale Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, nu este prevăzută nicio recalculare a pensiilor contributive ale personalului pensionat anterior anului 2011? Prevederi inițiale susținute cu fermitate atât de A.N.C.M.R.R., cât și de liderii S.C.M.D. încă de la facerea legii? Știți de ce s-a întâmplat acest lucru, nu? Din motive extrem de primitive. Liderii menționați și-au tras în prealabil niște calcule și au descoperit că în urmă recalculărilor, pensiilor lor teribil de umflate în 2011 de către sectanții portocalii Boc/Băsescu/Oprea, le-ar scădea un pic cuantumurile dacă ar fi recalculate în vederea (re)transformării lor în pensii militare de stat. Fără ca liderii respectivi să ia în calcul că urmare a aceleiași recalculări, ar fi fost majorate pensiile a zeci și zeci de mii de militari în rezervă/retragere, de regulă ale celor loviți crunt de sectanții portocalii în anul 2011! În consecință, liderii în cauză și-au văzut doar de propriile interese meschine și au spus pas oricărei recalculări a pensiilor celor pensionați înainte de anul 2011. Așa s-a născut Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu excluderea celor pensionați anterior anului 2011 de la recalcularea pensiilor contributive în vederea (re)transformării lor în pensii militare de stat. Cu trădarea și complicitatea  diverșilor lideri ai asociațiilor organizațiilor de militari în rezervă/retragere (liderii sindicatelor polițiștilor făcând parte din aceeași ciorbă a trădarii). Printre care și liderul S.C.M.D. Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat fiind concepută astfel la mișto în cazul celor pensionați înainte de 2011, aceștia fiind predestinați să rămâna cu pensiile calculate contributiv în plată, până câna va fi existat vreodato vreo actualizare a pensiilor, declanșată de vreo posibilă majorare a soldelor militarilor în activitate!

Cu alte cuvinte, conform concepției inițiale a Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, nici la acest moment nu ar fi fost recalculată vreo pensie contributivă a celor pensionați anterior anului 2011. Cu toate acestea, urmare ale intervenții unor ministere care au realizat mârșavia, recalcularea a fost totuși declanșată, urmare a amendării Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, prin Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015. Cu un singur neajuns, pe care îl cunoaștem. Declanșarea recalculării și a pensiilor celor pensionați înainte de 2011, a presupus în mod implicit și majorări de pensii, în proporție de cca. 40% (de regula, s-au produs majorări ale acelor pensii cu cele mai mici cuantumuri stabilite de legislația anterioară, pe sistem contributiv). Ca atare, au apărut și un necesar suplimentar de fonduri. Fonduri care nu au fost alocate de spectrul politic, astfel încât s-a  procedat la ultima soluție, respectiv aceea de a se redistribui fondurile alocate. Singura soluție practică în lipsa suplimentării fondurilor, fiind diminuarea tuturor procentelor stabilite inițial pt. calcularea pensiilor militarilor ca aveau să se pensioneze după intrarea în vigoare a legii, precum și pt. recalcularea pensiilor celor pensionați începând cu anul 2011. Fiind singura alternativă pt. eliminarea măgăriei existente în textul inițial al Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, în urma căreia nu s-ar mai fi produs niciodată vreo recalculare a pensiilor personalului pensionat înainte de 2011.

În concluzie, Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015 este de fapt actul normativ care a permis recalcularea și a pensiilor personalului pensionat anterior anului 2011. Act normativ care chiar și așa în condițiile de diminuarea a bazei de calcul a pensiilor militare, față de cel stabilit inițial de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, a permis majorarea a cca. 40% dintre pensiile stabilite anterior anului 2011, cu începere de la 01.01.2016. 

Ar mai fi un aspect! Din partea celeilalte tabere, apar anumite vociferări! Este drept că în cazul celor pensionați anterior anului 2011, Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015  a determinat la nivel scriptic, și stabilirea pt. cca. 60% dintre pensii recalculate, cuantumuri diminuate față de cuantumurile fostelor pensii contributive. Dar totuși, să nu fim ipocriți! În final a fost menținut în plată același cuantum, ca atare nu fost dimnuată nicio pensie. Dar dacă nu mai era menținut în plată cuantumul avantajos, și ar fi fost diminuat și la modul efectiv, așa cum am pătimit între ianuarie 2011-octombrie 2013, cei cu pensii rase de sectanții portocalii? Dar dacă era menținut în plată doar la mișto cuantumul avantajos, adică să nu mai fie indexat în veci, și ar fi fost înghețat pe viață, așa cum s-a procedat în trecut prin Legea nr. 241/2013 cu foștii rezerviști diminuați?

Și acum să revenim la ultima informare provenită de la liderul S.C.M.D., de astăzi -18 mai 2017 (a se vedea aici). Care solicită/insistă nici mai mult, nici mai puțin decât să fie eliminată complet singura reglementare din legislația actuală care permite recalcularea și a pensiilor celor pensionați anterior anului 2011! De remarcat ipocrizia liderului S.C.M.D.! Acesta nu solicită/insistă nicidecum pe efectuarea recalculării pensiilor în cazul celor pensionați până în 2011, cu procentele inițiale din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat.  Ci pur și simplu, solicită/insistă pe eliminarea completă a Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015, adică pe stoparea și anularea oricărei recalculări ale pensiilor celor pensionați anterior anului 2011.

Cunoaștem cu toții, ce înseamnă îndeplinirea solicitării liderului S.C.M.D., nu? Printre altele, eliminarea Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015, prezintă următoarele implicații:

- în condițiile anulării actului normativ de reglementare a recalculărilor pt. personalul pensionat înainte de 2011, nu doar că se stopează recalculările efectuate, ci toate recalculările deja efectuate devin nule;
- în cazul persoanelor cărora în urma recalculărilor li s-au majorat pensiile (cca. 40%), acestea urmează să fie rediminuate, prin revenirea la cuantumurile contributive stabilite anterior de recalculare;
persoanele cărora în urma recalculărilor li s-au majorat pensiile (cca. 40%), urmează să restituie prin somații de executare silită, sumele acordate în plus în urma procesului de recalculare, cu începere de la 01.01.2016.

Mai există vreo implicație și de altă natură? Desigur! Aparatul de partid și de stat își face astfel treaba murdară și face și rost de bani, pozând ca nu ar acționa din proprie inițiativă contra pensiilor deja recalculate și majorate, ci la cererea unuia/unora dintre noi.
Concluzionăm, nu? Dar mai bine, vă rugăm să trageți Dvs. propriile concluzii! Având doar rugămintea ca persoanele de bună credință aflate in preajma liderului S.C.M.D., să îl determine cumva să nu mai acționeze contra intereselor militarilor în rezervă/retragere. Pt. că în cazul anulării Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015 - așa cum solicită liderul S.C.M.D., nu plătește el din buzunar daunele provocate celor 40% cu pensii majorate în urma recalculărilor! Și nici nu va fi el executat silit în locul acelor persoane! Solicitarea corectă nu este cea de anulare pur și simplu a Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015 - singurul act normativ care permite recalcularea pensiilor și a celor pensionați înainte de 2011, ci modificarea acestuia în sensul respectării algoritmului inițial de calcul din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat.

Publicat de R-26500 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Important privind actiunile din 29 si 30 mai a.c.

Lăsând alegoria și pregătirea aperceptivă deoparte, cu speranța că nu ne-am pierdut spiritualitatea, revenim cu PRECIZĂRI IMPORTANTE, p...